MotocykleSupermoto

Husqvarna 701 Supermoto – Pohodlný supermotard nielen na okruh

Tak na túto bielomodrú supermoto som sa tešil strašne dlho. Už som myslel, že sa ani nedočkám a nepojazdím ju. A vtedy, keď som bol s tým zmierený, tak zrazu prišla ponuka, že poď si pre ňu, bude pripravená.

Keď sa stretnú dve správne veci v jeden čas, tak z toho musí byť človek rád. Ale keď sa stretnú v správny čas, na správnom mieste a pod zadkom máte správnu motorku, tak to je pecka. Totiž Husku som priviezol domov vo štvrtok a v sobotu sme organizovali jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede. No mohla nám táto motorka prísť do cesty vo vhodnejší čas?

Samozrejme, zas ako vždy, keď beriem nejakú motorečku, na ktorú sa mega teším, tak lialo ako pri potope sveta. Aj predpoveď na víkend bola podobná. Prehánky, búrky z tepla a tak podobne. Rýchlo som ju teda osedlal v piatok po okreskách a po meste. Nech mám aspoň nejaké poznatky, keby DS nevyšla.

Hneď ma prekvapilo na oko úplne nepoužiteľné sedlo. Nechápem, ale mne vyhovovalo. Možno som už zvyknutý na trestnú lavicu na svojom endurku, no tu som si našiel polohu aj v meste, aj pri svižných presunoch mimo mesta. Stačilo sa máličko posunúť vzad a zrazu z motardovej polohy si sedíte na skoro pohodlnom turistovi. Neviem, koľko by som tak usedel v kuse, ale myslím, že pri rýchlosti nad 120 (samozrejme na diaľnici), by som vydržal tak isto ako na hociktorej inej moto. Plus mínus nejaký ústupok, no nevidím dôvod na tom neprejsť 400-500 km za deň. Sedlo sa pekne rozširuje smerom vzad, mierne sa dvíha a odpor vzduchu tam telo dokáže krásne držať. Jasné, nie je to turista, s ochranou proti vetru a dažďu, nemá to nič vyhrievané, no aj tak by som na tom odjazdil veľa.

V meste to je zas strašne zábavná, no na druhú stranu aj drahá moto. Lebo pri jej motardovej stavbe a s ľahkosťou, akou ide supermoto na zadné úplne od voľnobehu (cez spoječku), si koledujete o pokutu ako ja. A brzdy s vypínateľným ABS? Ďalší prúser! Lebo ak sa ABS dá vypnúť, málokedy ho nechávam zapnuté len tak pri kochačkách. Lenže tu ho v podstate vždy po nasadnutí vypnete a buď si idete do zákruty šmykom, alebo na červenú zastavujete po prednom. Skrátka problémová drahá moto na jazdu do mesta. Treba ju zobrať na motardový okruh a tam skúsiť, čo všetko ponúka. A že toho ponúka v základnom balení veľa, o tom žiadna.

Na okruhu s ňou, samozrejme, idem presne tak, jak sa patrí, aby som ju vrátil takú, ako mi ju požičali. Obuté ContiSM chcem trochu zahriať, no len čo idem asi tretiu dlhšiu dvojitú zátačku, zisťujem, že nemám čo zahrievať. Motorka drží ako pribitá. Síce stále neviem, aká je jej hranica, no už v prvom kole idem svoje skoro fullgas tempo. Je jasné, že ju nepotrebujem položiť, no pridávam viac, brzdím neskôr a klopím nižšie. Idem si tempíčko, ktoré mi je pohodlné, zdá sa mi bezpečné, no pritom nie je vôbec pomalé. Usudzujem tak z ostatných supermoto na trati. Jasné, paliči na svojich špeciáloch, ktoré sú o dobrých 40 kíl ľahšie a chalani čistí špecialisti na supermoto mi utekajú, no chalanisko na 690kovej oranžovej sestre mi neuteká.

Do zákrut sa supermoto skladá s ľahkosťou, po pridaní zas z nej ide krásne plynulo von. Brzdy sú nekompromisné, presné a ľahko dávkovateľné. Jedno kolo skúšam aj so zapnutým ABS, ale to nie je ono. Vtedy sa mi zdá, že nad motorkou nemám kontrolu, ktorú potrebujem. Možno len preto, že to mám najazdené už bez ábéeska a teraz sa mi to len nechce zapasovať do tejto mojej šablóny. Ale predsa len pred zátačkou treba zadné koleso trochu blokovať. Tak zastavujem a ABS znova vypínam.
Pri jazde som sa pristihol, ako stále menej a menej pracujem. Skrátka len sedím, radím, brzdím a gazujem. Huska si ide akoby sama. Fakt nepreháňam. Je pohodlná, no rýchla zároveň. Po 15 minútovke ostrej jazdy z nej zosadám nezadýchaný a v podstate taký čerstvý, ako som aj na ňu nasadal.

Uznávam, že toto sa mi páči! A to som si zas a znova nepozrel ani tabuľku špecifikácií. Tá píše, že 701 Supermoto má cca 140 kíl a niečo okolo 70 koní. Jedno aj druhé by sa mohlo zdať všelijako, no ako celok je to dobré vozenie. Pre niekoho je 140 kg málo, pre druhého zas na takú moto veľa. A 70 koní je na tom podobne. Nechcem tu riešiť tieto tabuľkové veci a polemizovať o nich. Viac a viac sa dostávam do polohy, kedy to menej a menej riešim. Vôbec ma to vlastne nezaujíma. Na tabuľku špecifikácií sa nejazdí a aj keď je tak ako v tomto prípade prinajmenšom zaujíma, vždy je rozhodujúce, ako si spolu sadnete, či je motorka ako celok dobre zladená a čo hľadáte.

Tu by som to skonštatoval asi tak:

Tabuľka údajov je zapísaná dobrými hodnotami a aj ako celok je Husqvarna 701 Supermoto postavená a zladená výborne. No a hneď pri prvom sadnutí mi sadla, jak sa patrí. Toto by som si vedel predstaviť doma. Síce ma viacerí poznajú a vedia, že by som ju radšej v červenej farbe, no v tomto prípade mi to nevadí. Pretože ostatné je totál na jednotku. Motor má neskutočnú silu aj záťah, nie je hlučná, dokonca ani tých 140 kg nepôsobí ako mŕtva váha, skôr ako 140 kíl svalovej hmoty. Brzdy premakané s vypínateľným ABS, žiadne zbytočné prepínače či ukazovatele. Jednoduchá endurová prístrojovka s pár údajmi. Síce nepekné obyč späťáky, no zato pekné smerovečky. Poriadne endurové stupačky s vyberateľnou gumenou vložkou. A pneumatiči (Conti SM) presne jak táto moto potrebuje. No a aby som nezabudol, nastaviteľný podvozok a uzatvorené blastre ju dolaďujú „skoro na závoďák“ priamo na okruh.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *