Testy
29. november 2017
Navštívené: 1266 x

Dvojtaktnú striekačku od KTM som mal možnosť pojazdiť na novinárskej prezentácii v Skýcove a nie je žiadnym tajomstvom, že na mňa urobila veľký dojem. Okamžite mi sadla 250ka a o niečo viac 300vka. V podstate by sa dalo povedať, že by nebolo ani treba viac skúšať a mohol by som šíriť dobré meno TPIčku bez štipky preháňania ďalej. Ale len čo sa naskytla možnosť zobrať EXC 300 TPI na viac ako tri týždne domov, neváhal som ani na sekundu. Sadol som do auta a valil pre ňu. No a treba povedať, že zas neľutujem. Teplota vzduchu už síce nepresiahla desať stupňov, podklad sa tiež celkom rozmočil, len čo som ju priviezol, no poskúšal som na nej zas o niečo viac ako v Skýcove.

Do testovačky som zaradil okrem endurocrossovej trate aj poľné cesty s rôznym povrchom. Od čerstvo navozenej asfaltovej drte, cez starý štrkový povrch s výmoľmi či pieskové lesné cesty s napadaným lístim až po rozbitú panelovku. Takže by sa dalo povedať, že ak spojím Skýcov a túto domácu testovačku, TPIčko som odskúšal skoro všade. Vlastne asfalt a bežnú premávku som skúsil tiež, cestou na pumpu dotankovať a puknúť jedno obľúbené "pikolo". Tu treba rovno spomenúť základnú, často omieľanú jednoduchosť tankovania. Keďže mám trať pod nosom, väčšinou chodievam z domu na moto. Ak ale plánujem jazdiť niekde po okolí, musím si brať so sebou minimálne sedmičku namiešaného do ľadvinky. Takto som nemusel túto otravnú časť riešiť a stačilo sa staviť na pumpe. Tak ak nie v inom, v tomto je automatické miešanie super vec. Samozrejme, tá hlavná výhoda takéhoto miešania je niekde úplne inde. A to vo variabilnom pomere oleja s benzínom. Síce sa to už písalo, ale ak si prdkám niekde trialové pasáže, tak tam nejde zbytočne veľa oleja, motor s výfukom sa nezanášajú, motor sa teda nepridúša a samozrejme sa šetrí drahým olejom. No a trochu aj tá enviro časť je spokojnejšia. Ak naopak budem drtiť dlhé presuny pri maximálnych otáčkach, aby som stíhal parťákom na 690 rally replikách, nebudem sa báť, že môj bežný pomer 1:70 bude málo a pridrem niekde motor. Takže automatické miešanie za mňa určite super vec.

Ak už spomínam vypaľovačky po rôznych poľných a účelových komunikáciách, pristavím sa pri podvozku ako celku. Motorka by určite chcela tlmič riadenia alebo minimálne pritiahnuť málinko hlavové zloženie. Ak by som na motorke mohol prehádzať podvozok, určite by som sa do toho pustil. Lebo trebárs na endurocrossovej časti, ak mi podvozok v podstate stačil upraviť na klikačkách, tak na tieto vypaľovačky to nestačilo. Nie je to niečo, čo teraz treba podvozku vyčítať, to ani v najmenšom. No na takéto "všehochuť" jazdenie to skrátka treba poriadne odborne nastaviť. Inak je motorka svojou výbušnosťou a možnou rýchlosťou v spojení s mojou nízkou hmotnosťou a tvrdším podvozkom dosť nekľudná.
Na motokrosovej trati mi to až tak neprišlo, keďže som sa tam pohyboval v nižších rýchlostiach a hlavne podklad bol dosť rozmočený. Práve naopak, na dopadoch som tvrdší podvozok privítal. Tak isto na pieskovej časti tréningovej trate s točkami pravá-ľavá, s bubnami a tromi vyhadzovákmi. Tu som podvozok chválil. Vlastne, chválil som v podstate všetko. Akurát, čo mi trochu kazilo radosť z jazdy, boli pneumatiky. Neviem prečo, ale teda predná Maxiska vo mne nevzbudzovala tie pocity bezpečnosti, ktoré od gumy očakávate. Mal som pocit, že mi stále v zákrutách uchádza. Špekuloval som aj s rôznym hustením, ale teda nepomohlo. Niečo má, samozrejme, na svedomí podklad, ale skôr sme si nesadli. 

 
Ako celok na mňa TPIčko spravilo zas obrovský dojem. Všetko ide ľahúčko, motorka je hravá, mrštná, taká všetečka, ako by povedala moja mamina. Len čo sadnete na druhú, čo i len o rok staršiu moto, ako keby ste sa vrátili 10 rokov v čase. Toto som až nechápal.
Tak isto mi nešlo a stále nejde do hlavy, prečo sa motor na tejto motorke choval o dosť agresívnejšie, ako na tých v Skýcove. Všetko je totiž totožné, no táto bola mega nabrúsená. Stačilo jej málinko viac otočiť šúlcom a moto sa brala na zadné bez ohľadu na to, či to jazdec čaká, alebo ho to prekvapí, ako predčasná ejakulácia. Musím sa priznať, párkrát ma to veru prekvapilo. Teraz myslím tú dravosť TPIčky. Stačilo sa pozabudnúť trochu pri naháňaní kolegov na trati a sem tam po výjazde z točky okolo nohy som ledva ledva krotil zbesnenú KTMku páliacu po zadnom vpred.


V lese som radšej jazdil o kvalt vyššie a len tak šteklil voľnobeh, nech sa neomotám niekde okolo stromu. Motor to bez problémov poberie a spolu s hravosťou a ovládateľnosťou sa prepletiete medzi stromami jedna radosť.
Bohužiaľ, k meraniu dlhodobej spotreby (olej:benzín) som sa pre nepriazeň počasia a návale iných povinností nedostal, pretože som vyjazdil len pár nádrží a kontrolka sa nie a nie rozsvietiť. Totiž aj spomínaná nižšia spotreba benzínu tu je badateľná.
Znova sa teda musím priznať, že KTMka so svojím TPI na mňa spravila obrovský dojem a až na malé výčitky k pneu som s ňou bol nadmieru spokojný.

Najnovšie testy

top stories
Husqvarna Vitpilen 701 – Moderné...
12. 07. 2018
 
top stories
Nová enduro strela v našom tíme...
09. 07. 2018
 
top stories
Vylepšená Leatt GPX 5.5
13. 06. 2018
 
top stories
Kondičná príprava s hodinkami...
21. 05. 2018
 
top stories
Ako si vybrať telový chránič?...
26. 04. 2018
 
top stories
Ako si vybrať kolenné chrániče?
09. 03. 2018
 
top stories
MX čižmy Acerbis X-Move 2 - Tretia...
16. 02. 2018
 
top stories
Leatt GPX 5.5 po viac ako roku...
24. 01. 2018
 
top stories
KTM EXC 300 TPI na domácej trati
29. 11. 2017
 
top stories
Beta RR pre rok 2018 - Ostré endurá...
07. 11. 2017
 
top stories
Kolenné chrániče Leatt Dual...
05. 11. 2017
 
top stories
Beta Xtrainer 250 a 300, modely...
16. 10. 2017
 
top stories
Beta Enduro 2018 - Otestovali sme...
10. 10. 2017
 
top stories
Vyskúšali sme novinku - čižmy...
28. 09. 2017
 
top stories
Gibson – nový hráč medzi "gumármi"
13. 09. 2017
 
top stories
Triumph Street Cup – Rejser na...
06. 09. 2017
 
top stories
Triumph Speed Triple R – Tak...
21. 08. 2017
 
top stories
Husqvarna Enduro 701 v domácom...
24. 07. 2017
 
top stories
KTM EXC TPI – oranžové dvojtakty...
14. 07. 2017
 
top stories
Triumph Bobber 1200 - Angláni...
02. 07. 2017
 
top stories
Triumph Tiger Sport – skoro turistický...
29. 06. 2017
 
top stories
Triumph Bonneville T120 – návrat...
19. 06. 2017
 
top stories
Triumph Tiger 800 XCx – presne...
15. 06. 2017
 
top stories
Triumph Tiger Explorer 1200 XCx...
12. 06. 2017
 
top stories
Husqvarna 701 Supermoto a Enduro...
02. 06. 2017
 
top stories
Tubliss – dlhodobý test časť...
23. 05. 2017
 
top stories
Čižmy Acerbis X-Move 2 - dvojročné...
05. 04. 2017
 
top stories
Kolenné chrániče Acerbis Impact...
29. 03. 2017
 
top stories
Nepremokavé ponožky DexShell...
19. 01. 2017
 
top stories
Garmin Virb XE – akčná kamera
19. 12. 2016