Testy
10. október 2017
Navštívené: 609 x

Zdal sa mi to dobrý a rozumný nápad, otestovať všetky endurká od Bety v jeden deň. No teraz som trochu ubolený a tak trochu zas musím upraviť moje pohľady na jednotlivé stroje. Najprv publikujem tento všeobecný a instantný článok, ktorý vznikol ihneď po nafotení a otestovaní všetkých ôsmich endúr od Bety a neskôr sa pustím aj do nejakej porovnávačky.

Začal som štvortaktami RR480, 430, 390 a 350. Z tejto ponuky si za víťaza jednoznačne volím 480. Je to motorka, ktorá sa možno zdá byť veľká, ťažká a silná, no je pohodlná, nezákerná a tak trochu blbuvzdorná. Vedel by som si ju predstaviť ako veľký pohodový univerzál nielen na víkendové jazdy, ale aj na kantráč či nejakú rally. Tie ostatné moto sa mi zdajú trošku viac špecifickejšie na zvolenie ich použitia. V niečom sú, samozrejme, aj lepšie ako 480ka, no univerzálnosť použitia je pri tejto strojovni proste pre mňa najlepšia.

Teraz trochu skočím do "hobíckej - víkendovej" kategórie. Xtrainer je rozšírený o menšiu kubatúru a na výber je aj 250ka. Spolu s trojstovkou sa jedná o "scivilnenú" ostrú RRku, kde je nielen podvozok nižší, ale nižší je aj výkon motora. V podstate sa mi nezdal veľký rozdiel medzi 250 a 300, ale dvapade má o málinko jemnejší motor. Na také to odpočinkové vozenie by som jednoznačne siahol po jednom alebo druhom, namiesto po ostrých RRkách. Na učenie trialových vecí by som asi siahol nakoniec po 250, pre jej jemnejší prejav.

Na záver mi zostali moje milované "ostré" dvojtakty. Pri jazdení na mojej som si nikdy neuvedomil, aké sú to brutus stroje. Po presadnutí z Xtrainera je to normálne kultúrny šok. Motorka má tvrdý podvozok, rám a tým pádom drží inak stopu a inak sa vedie celá motorka. No a motor je ako iná dimenzia. V spodných otáčkach je to ešte pohoda, ale hore to je masaker. Obe RR 250 aj 300 sú vážne pretekárske náradie a tak sa s nim aj musí jazdiť. 300 sa mi páči o niečo viac a zdá sa mi vypočítateľnejšia, aj keď je, samozrejme, o niečo silnejšia.
Musím uznať, že tentokrát ma hodne oslovili pre mňa tak trochu neobľúbené 4T a Xtrainer si ma získal o kus viac, ako keď som ho testoval pri jeho prvom predstavení.

Tento článok sú skôr len také postrehy po bezprostrednom pojazdení a striedaní medzi jednotlivými modelmi. Preto ho netreba brať úplne smerodajne. Pretože fakt je ten, že každá moto, ako aj každý jazdec, je trochu iná. Preto sa skúsim obšírnejšie vyjadriť v ďalších článkoch.

Beta_RR250_2018...
Beta_RR300_2018...
Beta_RR350_2018...
Beta_RR390_2018...
Beta_RR430_2018...
Beta_RR480_2018...
Beta_X250_2018-...
Beta_X300_2018-...

Najnovšie testy

top stories
Husqvarna FS450 - Náradie pre...
17. 09. 2018
 
top stories
Motokrosové Husky modelová rada...
02. 08. 2018
 
top stories
Husqvarna Vitpilen 701 – Moderné...
12. 07. 2018
 
top stories
Nová enduro strela v našom tíme...
09. 07. 2018
 
top stories
Vylepšená Leatt GPX 5.5
13. 06. 2018
 
top stories
Kondičná príprava s hodinkami...
21. 05. 2018
 
top stories
Ako si vybrať telový chránič?...
26. 04. 2018
 
top stories
Ako si vybrať kolenné chrániče?
09. 03. 2018
 
top stories
MX čižmy Acerbis X-Move 2 - Tretia...
16. 02. 2018
 
top stories
Leatt GPX 5.5 po viac ako roku...
24. 01. 2018
 
top stories
KTM EXC 300 TPI na domácej trati
29. 11. 2017
 
top stories
Beta RR pre rok 2018 - Ostré endurá...
07. 11. 2017
 
top stories
Kolenné chrániče Leatt Dual...
05. 11. 2017
 
top stories
Beta Xtrainer 250 a 300, modely...
16. 10. 2017
 
top stories
Beta Enduro 2018 - Otestovali sme...
10. 10. 2017
 
top stories
Vyskúšali sme novinku - čižmy...
28. 09. 2017
 
top stories
Gibson – nový hráč medzi "gumármi"
13. 09. 2017
 
top stories
Triumph Street Cup – Rejser na...
06. 09. 2017
 
top stories
Triumph Speed Triple R – Tak...
21. 08. 2017
 
top stories
Husqvarna Enduro 701 v domácom...
24. 07. 2017
 
top stories
KTM EXC TPI – oranžové dvojtakty...
14. 07. 2017
 
top stories
Triumph Bobber 1200 - Angláni...
02. 07. 2017
 
top stories
Triumph Tiger Sport – skoro turistický...
29. 06. 2017
 
top stories
Triumph Bonneville T120 – návrat...
19. 06. 2017
 
top stories
Triumph Tiger 800 XCx – presne...
15. 06. 2017
 
top stories
Triumph Tiger Explorer 1200 XCx...
12. 06. 2017
 
top stories
Husqvarna 701 Supermoto a Enduro...
02. 06. 2017
 
top stories
Tubliss – dlhodobý test časť...
23. 05. 2017
 
top stories
Čižmy Acerbis X-Move 2 - dvojročné...
05. 04. 2017
 
top stories
Kolenné chrániče Acerbis Impact...
29. 03. 2017