Testy
14. september 2017
Navštívené: 1045 x

Britská značka Gibson je na trhu skôr nováčik, ale preto ju predsa nebudeme zatracovať alebo ju ignorovať. Práve naopak, u nás v redakcii Fullgas.sk vzbudila záujem. Len čo sa ukázala na našom trhu, jednu sadu sme si zadovážili a už aj dostáva zabrať. Vlastne skôr by som mal napísať, že prvotné zoznámenie a nejaké počiatočné skúšobné jazdy máme za sebou a tak sa viem už aspoň ako tak vyjadriť.

Objednali sme si sadu intermediate/hard, dopredu TECH 8.1 90/90 – 21 standart zmes, samozrejme s F.I.M schválením a dozadu TECH 6.1 140/80 – 18 zmes soft, taktiež s F.I.M homologizáciou. Nikto z nás nijak strašne nerieši, aké pneu kde obúva a jazdíme v podstate všetko na tom, čo máme práve obuté. Sem tam sa zadarí a trafíme sa tým, čo je na moto aj do podkladu, ktorý je práve na tej ktorej akcii. Asi preto väčšinou obúvame taký stred z ponuky výrobcu. Je síce pravda, že mám doma aj štuplík do blata, aj stred, ba dokonca aj na skoro „betón“, no prezúvam len s výhľadom na dlhodobú situáciu. Ešte nikdy som neprezúval na pretekoch podľa danej situácie. Trochu síce laborujem s hustením a odkedy mám Tubliss, tak trochu viac, no to je tak všetko.

Teraz ale späť k sade Gibson, ktorú sme si objednali. V prvom rade ma oslovil ich vzor a rozmer štupľov. Predná je taká „starodávna“ škola. Hrubé, tvrdé štupliská, pevné a ešte k tomu aj naspodu spevnené. Taktiež boky pneu sú tvrdé a v spojení s Tublissom sa pneu hustí trochu inak než to, čo som mal doteraz. Najprv som si myslel, že to bude ustreľovať v zákrutách na brzde, ale napodiv nie. Väčšinou som v stupačkách, a teda zaťažujem hodne predné koleso. Trochu som pošpekuloval s hustením a na tvrdom podklade ujazdenej mx trate sa mi na brzdách ale aj v náklonoch a zákrutách javí nakoniec pneu výborná. Drží stopu aj na tvrdom podklade a dáva mi dostatok informávií o tom čo sa stane. Hustil som na 0,4 bar. Na rozkyprenom ideálku to bolo to isté a v lese na piesku som jazdil na 0,2 bar, aby som si povedal, že sa mi to konečne páči.

Zato zadná 6.1 je taká mäkučká žuvačka. Tá je mäkká už na pohľad. Nechápačka, jak tá pneu drží. Klády či výjazdy s koreňami ide neskutočne. Dokonca aj mokré brvná berie s prehľadom. Pri hustení 0,25 bar má vymakaný záber. Motorka má grip ako keby mala obutý pás a nie pneumatiku. Síce zas s takýmto hustením som sa necítil dobre na ujazdenom betónovom podklade motokrosky. Tam mi zadok dosť plával a mal som trochu pocit, ako keby som jazdil na prázdnej duši. Mimo to sa medzi rundami strácali hrany štupľov priamo pred očami. Pri hustení na 0,6 to bolo so stabilitou lepšie, ale tie hrany sa drali aj tak celkom dosť. Je to, samozrejme, daň za ten výborný grip.

Preto zadnú mäkučkú žuvajdu dávam dole a šetrím si ju na mokro, poprípade nejaké koreňové alebo kamenné výjazdy. Prednú nechávam obutú a pokračujem v testovaní za každých podmienok. U tej sa zdá, že to bude veľká všehochuť. Pneu budeme jazdiť ďalej, trochu im upresním určenie, do akého terénu ich zoberiem a kedy na akej motorke ich kto bude jazdiť. A o všetkom, ako vždy, budeme informovať.

 

Výhradné zastúpenie Gibson pre Slovensko:

Rusty91
www.rusty91.com
0911 603412
0948 910919
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

Gibson Tech 8.1 90/90 - 21 TT 54M Enduro FIM Front

Obrázok

Informácie o produkte

55,00 €


Gibson Tech 6.1 140/80 - 18 TT 70 R Enduro FIM Rear

Obrázok

Informácie o produkte

69,00 €


Gibson Tech 6.1 140/80 - 18 TT 70 R SUPER EXTREME Enduro FIM (Supersoft)

Obrázok

Informácie o produkte

85,00 €


 Kompletná ponuka Gibson: http://fullgas.sk/sk/eshop/pneu/pneumatiky-a-duse

Najnovšie testy

top stories
MX čižmy Acerbis X-Move 2 - Tretia...
16. 02. 2018
 
top stories
Leatt GPX 5.5 po viac ako roku...
24. 01. 2018
 
top stories
KTM EXC 300 TPI na domácej trati
29. 11. 2017
 
top stories
Beta RR pre rok 2018 - Ostré endurá...
07. 11. 2017
 
top stories
Kolenné chrániče Leatt Dual...
05. 11. 2017
 
top stories
Beta Xtrainer 250 a 300, modely...
16. 10. 2017
 
top stories
Beta Enduro 2018 - Otestovali sme...
10. 10. 2017
 
top stories
Vyskúšali sme novinku - čižmy...
28. 09. 2017
 
top stories
Gibson – nový hráč medzi "gumármi"
13. 09. 2017
 
top stories
Triumph Street Cup – Rejser na...
06. 09. 2017
 
top stories
Triumph Speed Triple R – Tak...
21. 08. 2017
 
top stories
Husqvarna Enduro 701 v domácom...
24. 07. 2017
 
top stories
KTM EXC TPI – oranžové dvojtakty...
14. 07. 2017
 
top stories
Triumph Bobber 1200 - Angláni...
02. 07. 2017
 
top stories
Triumph Tiger Sport – skoro turistický...
29. 06. 2017
 
top stories
Triumph Bonneville T120 – návrat...
19. 06. 2017
 
top stories
Triumph Tiger 800 XCx – presne...
15. 06. 2017
 
top stories
Triumph Tiger Explorer 1200 XCx...
12. 06. 2017
 
top stories
Husqvarna 701 Supermoto a Enduro...
02. 06. 2017
 
top stories
Tubliss – dlhodobý test časť...
23. 05. 2017
 
top stories
Čižmy Acerbis X-Move 2 - dvojročné...
05. 04. 2017
 
top stories
Kolenné chrániče Acerbis Impact...
29. 03. 2017
 
top stories
Nepremokavé ponožky DexShell...
19. 01. 2017
 
top stories
Garmin Virb XE – akčná kamera
19. 12. 2016
 
top stories
Dlhodobý test bezdušového systému...
15. 12. 2016
 
top stories
Beta Xtrainer 300 – Ľahučké...
21. 09. 2016
 
top stories
Prilba Leatt GPX 5.5 – Keď sa...
20. 07. 2016
 
top stories
Husqvarna 701 Enduro – Dobrá...
13. 07. 2016
 
top stories
Husqvarna 701 Supermoto – Pohodlný...
02. 07. 2016
 
top stories
Porovnanie chráničov rúk Acerbis:...
04. 06. 2016