Cesta
03. august 2017
Navštívené: 1126 x

Po pozitívnych ohlasoch ešte počas konania nášho prvého spoločného jazdenia v Dlhej sme zvažovali ďalší diel. Spokojné maily a komentáre nás v tom len uistili a hneď sme aj zarezervovali ďalší termín. Do druhého dielu sme pripravili pár zmien, a tie by som aj rád zhodnotil. Asi najhlavnejšia zmena bola v možnostiach kupovania jázd. Dali sa len celodenné alebo poldenné. Zdá sa, že to bolo prijaté bez problémov a s pochopením, no a pre nováčikov sme dali možnosť prejsť si pár kôl na skúšku. Nakoniec pre pár jazdcov, čo prišli aj po 18tej, sme spravili špeciálnu ponuku, dúfam, že v spokojnosť oboch strán.

Ďalšiu zmenu sme spravili až ráno na mieste. Na základe vašich požiadaviek sme otočili smer jazdy. Mne osobne sa páčil viac, len mi vadila krátka bezpečná zóna na krízové dobrzdenie v poslednej zákrute pred cieľom. Našťastie sa moje obavy z prípadného krešu do garáží nepotvrdili. Čo bol asi ale väčší problém, bola krátka rovinka na zídenie do depa po odmávaní. Toto musíme do budúcna prerobiť a po odmávaní sa pôjde ešte celé kolo a až potom do depa.

Hlučnosť zostala stále rovnaká a naďalej aj zostane. Tú nemienime meniť a dúfam, že nám zaručí bezproblémové vozenie bez petícií od občanov. Napriek predpovediam, že v pondelok a pre obmedzenú hlučnosť bude slabá účasť, bolo vás tentokrát takmer 90, čomu sa veľmi tešíme. Znova sa jazdilo najprv v troch a neskôr v štyroch skupinách. Prax ukázala, že 25 jazdcov na trati je ešte ako tak v pohode. Sem tam sa na trati vytvorili skupinky a chvíľu ste sa vozili vo vláčiku, no na rovinkách sa to trhalo a zase sa dalo komfortne pojazdiť.

Myslím, že dôvod, pre ktorý sa začali takéto jazdy konať, čiže zdokonaľovanie sa v ovládaní moto a hľadaní svojich možností, má stále svoj zmysel nielen pre nováčikov, ale aj pre „staré“ známe tváre. Tie sa síce už sem tam prídu aj ponaháňať, ale aj to má určitý prínos do premávky. Kedy inokedy a hlavne kde si prejdete jednu zákrutu 100 a viac krát? A tých zákrut tu je plus mínus 10, podľa zvolenej stopy. No a to predbiehanie a naháňačka zase posúva limity, minimálne predvídania či sledovania situácie.

Síce sa pri hľadaní svojich limitov padá, ale stále to nie je do zvodidiel či pod kamión a v podstate sa jedná o malé pády viac menej bez väčších škôd na technike i na tele. Človek si môže neskôr rozobrať svoj pád a v premávke sa vyhýbať súčiniteľom, ktoré mali na tento pád vplyv.

Osobne sa chcem na záver poďakovať za celý Fullgas tím a zároveň ponúknuť ďalšie voľné jazdy. Čo tak 04.09.2017? 

 


Roman Juriš - Romoto

Po troch rokoch sa mi splnil môj sen: zajazdiť si „pre radosť“ na okruhu. Sen sa mi konečne mohol splniť už pri tom prvom tohtoročnom jazdení v Dlhej, ale to by sa mi nesmelo nečakane pokaziť moje eSVéčko. Konkrétne mi radosť z jazdenia už po dvoch jazdách zabezpečil prasknutý olejový chladič. Stáva sa ... Späť k téme.

Aby som sa takto bezstarostne mohol povoziť, bolo „treba“ zorganizovať tri ročníky jazdenia pre radosť v DS. Toto moje dnešné jazdenie pre radosť zorganizoval už niekto iný v Dlhej. Úprimne som vďačný tejto partii zo Záhoria, že pokračujú v tom, čo vzniklo na motokárovej dráhe v Dunajskej Strede. Je to samozrejme hlavne o jazdení. O výnimočnom jazdení za pár eur. Ale aj o skvelej priateľskej atmosfére v zázemí. Teším sa na ďalšie jazdy a organizátorom želám veľa síl, aby takéto jazdenie pre radosť mohli usporiadať čo najčastejšie.

Foto: Alex Melicháč