Home/Motocykle/Husqvarna 701 Supermoto a Enduro – otestované, ako sa patrí
MotocykleMX / EnduroSupermoto

Husqvarna 701 Supermoto a Enduro – otestované, ako sa patrí

Na otestovanie nových sedemnástkových sedemstojednotiek sme boli pozvaní na nový motokárový okruh do Dlhej v nádhernom prostredí viníc a hôr. Lepšie miesto by ste hľadali už len ťažko. Mohlo by sa zdať, že s výberom miesta preháňam, ale verte mi, fakt to bolo super. Vlastne všetko, celá akcia bola perfektne zvládnutá a zorganizovaná.

Veď kde inde by ste chceli otestovať Supermoto, ak nie na takomto okruhu? A kde by ste sa chceli povoziť a odskúšať Enduro, ak nie na poľňačkách, miestnych asfaltových spojovačkách, lesných cestách so šotolinkou, kameňmi, koreňmi a cestách medzi dedinami? Ja osobne by som si to asi lepšie ani nevedel predstaviť. Dokonca aj počasie bolo v podstate ukážkové. Nebolo neznesiteľné teplo, ani zima, ani slnko a keď sa prehnala presne cez obed lokálna búrka, akurát nám trochu pokropila miestne poľňačky, nech sa nepráši. Asfalt bol okamžite suchý a ani trochu nás neobmedzoval. No a obed v podobe husacích hodov bol úplne že perlička.

Ale aby som povedal aj niečo k moto. Nové 701 dostali pár nových vecí, napríklad nárast výkonu o 6 kW a zväčšenie krútiaceho momentu o 3 Nm a servisný interval na 10 000 km. Samozrejme, pozmenených či zmenených vecí tam je viac a nám sa mali ukázať len v najlepšom svetle. K dispozícii sme mali model aj s Akrapom (s DB killerom), aj so sériou, a tak sme ich mohli porovnať fejs tu fejs. K tomu si prirátajte osobného mechanika stále k dispozícii, ktorý vám splní všetky vaše požiadavky. No mohlo to byť lepšie?

Asi už len ak by som si jednu z tých moto bral domov. Sadám hneď ráno po príchode na Supermoto a okamžite sa cítim ako doma. Toto nepreháňam a ani trochu nekecám. Mám najprv k dispozícii moto so sériovým vejfuckom, so sériovo nastaveným podvozkom a so štandardnými tlakmi v pneu. ABSko vypínam hneď pred jazdou a vyrážam na trať. Ak sa ma budete pýtať na nejaké vibrácie od motora, tak poviem, že neviem o žiadnych. Inžinieri pridali nejaké tie vyvažovacie hriadele na ich zníženie, tak to vyzerá, že sa im to podarilo. A vlastne, ak by tam aj nejaké vibrácie boli, asi by som ich neriešil.

Na supermoto okruh by som si pred jazdou na tejto 701ke vedel asi predstaviť skôr nejakú ostrú 450. No fakt neviem, či by som nakoniec neľutoval. Táto Huska sa tu cíti ako doma a jazdcovi to dáva jasne pocítiť. Vlastne pocity, ktoré vnímate, sú len tie, ktoré potrebujete cítiť. Viete presne, kedy sa motorka ide zdvíhať na zadné, kedy sa pri brzdení dostávate do šmyku a kedy na výjazde začne ustreľovať.

Trochu sme pre nižšiu teplotu asfaltu ráno experimentovali s tlakmi v pneu a s naklikaním podvozku, no nakoniec sme sa za spolupráce kolegov z českých motorkárov a motohouse dopracovali k najoptimálnejšiemu nastaveniu pre dané podmienky. Písať o tom, či sa nové motory pocitovo posunuli vďaka vyššiemu výkonu k lepšiemu, asi ani nechcem. Poznať rozdiel pár kobýl asi musia lepší paliči, no citeľne som poznal rozdiel medzi obyč vejfuckom a Akrapom, aj keď len s killerom. Tá moto išla jednoznačne lepšie odspodu. To je bez debaty.

Ak by som ale jazdil len sériovú verziu, vôbec by som nepotreboval zvyšovať výkon či meniť krivku jeho priebehu. Ten motor je podľa mňa spravený tak, ako má byť. Áno, dal by sa poladiť, „pošťegoliť“, ale načo? Na okruhu má silu dostatočnú a v premávke? To som si skúsil zas v Enduro verzii, ktorá sa mi v domácom teste na predchádzajúcom modeli neskutočne zapáčila. A inak tomu nebolo ani teraz.

Enduro verzie berieme po miestnych poľňačkách, lesných aj asfaltových cestách na skoro hodinový výjazd s jasným cieľom. Ukázať sedemstojednotku v tom najlepšom svetle na skoro každom variante presunu, kde sa moto bude pohybovať. Poviem to na rovinu: keď som bol spokojný s minulou verziou, táto ma v tom len utvrdila. Je to parádňácka motorka na všeličo možné a sem-tam aj nemožné. Dokonca by som si ju vedel predstaviť aj s domontovaným nosičom zadného kufra. Táto motorka sa mi páči na asfalte, na šotolinkách, v sedle, ale aj v stupačkách. Síce by som zdvihol rajdy o možno 3-5 cm, ale aj takto som vedel vypaľovať v stupačkách a stíhať tak nášmu sprievodcovi na jeho veľkej nadlitrovej adventurke.

Ani pri jednej moto sa nechcem rozpisovať o podvozku, brzdách, pneu, posede a podobných, pri týchto moto, hovadinách. Pretože ak si zoberiete 701 Supermoto na takýto okruh, tak SM pneu vám budú postačovať. Ak vám začnú byť nedostatočné, to už potrebujete sliky s nahrievačmi pneu. Presne vtedy budete potrebovať aj trochu pritvrdiť podvozok. Lenže presne v tom momente si uvedomíte, že už nechcete 701 Supermoto, ale chcete a potrebujete ostrú 450. Lenže tú nezoberiete do mesta, na menší výlet a vlastne aj spotreba a všetky náklady sú úplne nieke inde.

Preto si myslím, že tak, ako je táto moto postavená, je to proste dobré. Ak si zas pri jazde na 701 Enduro začnete riešiť podobné veci, tak sa dostanete na to isté, len v zablatenej verzii. Pneu sú univerzál a tak to má byť. Dať tam viac agresívne štuple, tak na ceste ste stratení. Dať tam cestnejšie, terén za mokra je skoro nezjazdný. Podvozok pritvrdiť? Alebo zmäkčiť? Alebo čo tam vylepšiť? No možno tak zdvihnúť tie rajdy, dať tam sklopné späťáky, ľahko odnímateľné kufre alebo nejaké tašky a neriešiť.

Toto nebude nikdy motokrosový ani endurový špeciál. Je to ale jeden z najlepších univerzálov, aký si viete predstaviť a kúpiť hotový v predajni. Ja som skrátka očarený a vôbec sa to nesnažím skrývať. 701, či už Supermoto alebo Enduro, je šupa stroj. V Enduro verzii mi je ale ešte o niečo bližší.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *